Article

21.09.2017

Hoe zal de winkel van de toekomst eruitzien?

Sommigen voorspelden dat de winkel zou verdwijnen door de opkomst van de e-commerce. Maar niets is minder waar.

Winkels leven meer dan ooit en werden zelfs gedwongen zich opnieuw uit te vinden door de opmars van de onlineverkoop. Dankzij de nieuwe technologieën zullen ze de komende jaren dan ook een nieuwe invulling én een betere organisatie krijgen.

Met de opkomst van webshops, de opening van futuristische winkels zonder verkopers (Amazon Go, Wheelys) en de invoering van robotica zit de retailverkoop vandaag onmiskenbaar in een belangrijke overgangsfase. De winkel die we vandaag kennen, zal er de komende jaren ongetwijfeld helemaal anders gaan uitzien. Maar om de toekomst te voorspellen, is het altijd interessant om even naar het verleden te kijken.

Heel recent zorgden drie grote ontwikkelingen ervoor dat winkelen niet meer is wat het vroeger was. Eerst was er de opkomst van de 'drive-in'. Daarna volgde de geleidelijke terugkeer van de buurtwinkels, als antwoord op de hypermarkten en andere grote Amerikaanse winkelcentra. Hier kan de consument zijn boodschappen doen zonder de auto te nemen of uren langs eindeloze winkelrekken te dwalen. En tot slot zag de e-commerce het levenslicht, in eerste instantie alleen voor kleding en elektrische huishoudapparatuur, maar later ook voor courante consumptiegoederen, zoals blijkt uit het succes van AmazonFresh. 

Een nieuwe rol voor de winkel

Volgens Jolly weerspiegelt die drievoudige evolutie de wil van de distributeurs om zich aan de nieuwe verwachtingen van de klanten aan te passen en in te spelen op hun behoefte aan efficiëntie. "De consument wil tijd winnen. Maar dat nieuwe gegeven doet een belangrijke vraag rijzen: als klanten voortaan zo weinig mogelijk tijd willen doorbrengen in winkels, wat moeten we er dan mee doen?", vraagt Matthieu Jolly (Service & Innovation Manager bij Echangeur by BNP Paribas)  zich af. Moeten ze verdwijnen? Volgens Matthieu Jolly zullen verkooppunten nieuwe vormen aannemen en niet langer een louter utilitaire functie hebben, met drie belangrijke ontwikkelingspijlers. "De eerste bestaat erin van de winkel een belevingsplek te maken, waar klanten zich laten verrassen en waar het gezellig vertoeven is", verduidelijkt hij. Dat kan betekenen dat de consumenten meer vrijheid krijgen. Zo mogen klanten bij Nike Soho in New York de producten ter plaatse uitproberen door een potje basketbal te spelen of een sprintje te trekken. In de Amerikaanse winkel Pitch, gespecialiseerd in de verkoop van luxemeubelen, zijn alle artikelen functioneel. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld een douche nemen of hun haar drogen in de winkel.

Een andere optie is het gebruik van virtual & augmented reality. De kostprijs van die technologieën blijft hoog voor het grote publiek. De merken kunnen dus makkelijk inspelen op het spectaculaire karakter ervan door hun klanten een totaalervaring te laten beleven. Zo installeerde The North Face in zijn winkel in Seoel tijdens een promo-actie in de herfst van 2015 een toestel waarbij klanten konden plaatsnemen op een slee en een Oculus Rift-helm konden opzetten om zich heel even een musher te wanen, die in een sneeuwlandschap door husky's wordt voortgetrokken. Ondertussen maakte een verkoper echte husky's aan de slee vast. Zodra de klant zijn helm afzette, trokken de honden hem mee voor een echte race door de winkel. In november 2016 liet de Chinese webwinkelgigant Alibaba zijn klanten een virtualrealityhelm opzetten waarmee ze meteen bij Macy's in New York terechtkwamen. Die spectaculaire acties geven de winkel opnieuw een reden van bestaan waarbij fun en beleving centraal staan. "We zullen overstappen van een transactie- naar een ervaringsmodel", aldus Nicolas Diacono, Digital Project Manager bij Echangeur by BNP Paribas.

Een plek voor uitwisseling en sociaal contact

De tweede ontwikkelingspijler wil dan weer de nadruk leggen op wat shoppen in een fysieke winkel zo uniek maakt, namelijk het materiële aspect, de mogelijkheid om het product te bekijken en eraan te voelen. "De winkel is ook een plek waar klanten in contact kunnen komen met het product en het kunnen aanraken", bevestigt Matthieu Jolly. Volgens hem heeft de e-commerce het grote publiek nog lang niet helemaal voor zich gewonnen. De retailwinkels kunnen hun kaarten dus zeker nog op tafel gooien door te focussen op wat hen zo bijzonder maakt. Het recente partnership van Casper en Target in de Verenigde Staten is daar een mooi voorbeeld van. Target, een grote Amerikaanse hypermarktketen, investeerde namelijk 170 miljoen euro in Casper, een jong bedrijf dat zijn succes te danken heeft aan de exclusieve onlineverkoop van kwaliteitsmatrassen. Door die investering zijn de matrassen van Casper ook verkrijgbaar in de Target-hypermarkten. Ondanks zijn snelle groei heeft Casper het moeilijk om kopers aan te trekken buiten zijn toch wel vrij beperkte doelgroep van klanten die bereid zijn om grote aankopen te doen op het internet zonder het product vooraf uit te proberen. De samenwerking met Target is voor het bedrijf een opstapje naar een ruimer cliënteel. Target krijgt er op zijn beurt aantrekkelijke producten bij, die zeer aangenaam zijn om in de winkel uit te proberen en de klanten een reden geven om zich te verplaatsen. Boulanger ontwikkelt dan weer toonbanken waarin klanten alle producten mogen uitproberen. 

En dan is er nog de derde ontwikkelingspijler: van de winkel een plek voor uitwisseling en sociaal contact maken. "Voor veel mensen is shoppen een uitstapje. Zo is de 'mall' een ontmoetingsplaats voor Amerikaanse tieners", legt Matthieu Jolly uit. En dat heeft Amazon goed begrepen met de recente overname van Whole Foods, een biowinkelketen die bekendstaat om zijn gemeenschapsgevoel en zijn aangename winkels waar het prettig slenteren is tussen de rayons. "Klanten verwelkomen alleen is echter niet voldoende, ze moeten ook iets kunnen leren", verduidelijkt Matthieu Jolly. Zo geeft Carrefour in zijn winkel in Villiers-en-Bière workshops rond koken, wijn en make-up. Bij La Poste kunnen klanten een verkeersexamen afleggen en bij nog andere ketens worden zelfs coworking spaces ingericht ...

Bij Virgin in Londen vinden we zelfs een mix van deze drie trends. De klanten worden op straat verwelkomd door een hologram van Richard Branson en in de winkel zelf staan er hostessen klaar. Daarna kunnen ze zich naar de kelderverdieping begeven: daar vinden ze een bar, een café, een piano, een ontspanningsruimte met zetels, tv-schermen en zelfs een echte business premium cabine van Virgin Atlantic, waar ze door de raampjes de lucht zien voorbijglijden. Voor de kinderen is er ook een gameruimte met spelconsoles. Een deel van de lokalen kan worden gehuurd voor evenementen en elke vrijdagavond wordt er een film vertoond. 

Efficiëntere en beter georganiseerde winkels

De winkel van de toekomst zal dus een andere rol vervullen dan vandaag. Maar het zal voor de klanten ook efficiënter winkelen zijn. Op middellange termijn zal augmented reality wellicht heel wat opportuniteiten bieden. Met behulp van het futuristische equivalent van Google Glass of de Oculus-helm kan de consument door de rayons van de supermarkt navigeren en de producten die hem interesseren, zien oplichten. Het kan gaan om voedingsmiddelen die overeenkomen met zijn dieet: vegetarisch, glutenvrij, paleolithisch, ... Of de nodige producten voor een recept dat zijn persoonlijke virtuele assistent aanbeveelt op basis van een aantal ingrediënten die al in zijn geconnecteerde koelkast zitten. Wijnen die perfect passen bij het gerecht dat hij wil klaarmaken, kunnen ook in de kijker worden gezet. "Zo komen we in het tijdperk van ambient shoppen, waar alles interactief zal zijn", voorspelt Nicolas Diacono (Digital Project Manager bij Echangeur by BNP Paribas). Hij meent dat die technologie er over tien of vijftien jaar zal komen. 

Een andere mogelijke verbetering is de kassa. "De wachtrij vormt het deel van de winkelervaring dat vandaag nog altijd tegenvalt. Dat vlotter laten verlopen, een nieuwe manier van betalen vinden, zou dus ook een veelbelovende innovatie zijn", analyseert Nicolas Diacono. Zo zouden klanten de winkel kunnen verlaten zonder langs de kassa te gaan. De gekozen producten worden dan automatisch herkend en gefactureerd via een app op de smartphone van de klant. "Dat wil Amazon bijvoorbeeld bereiken met Amazon Go, maar de technologie is vandaag nog niet ver genoeg gevorderd. De kosten blijven te hoog om rendabel te zijn voor een winkel", vertelt Nicolas Diacono. Het systeem moet dus nog worden uitgevonden. "Er bestaat wel al een technologie die de producten automatisch herkent aan de kassa, namelijk RFID, waar Nespresso bijvoorbeeld gebruik van maakt. Zo is het technisch mogelijk om de gekozen artikelen te scannen, met de smartphone te betalen en de winkel te verlaten. Maar dan moet op alle producten een RFID-chip worden aangebracht, wat veel te duur blijft voor tal van courante consumptiegoederen", aldus Matthieu Jolly. 

De winkel van de toekomst zal ten slotte ook beter georganiseerd zijn dankzij de nieuwe technologieën. Robots zullen eenvoudige vragen beantwoorden (zoals de robot Pepper al doet) of klanten uitleggen waar ze hun producten kunnen vinden, terwijl de menselijke verkopers zich op de adviesverlening en de klantenrelatie zullen concentreren. Er zullen wellicht ook robotmagazijniers worden ingezet. De bevoorrading en het aanvullen van de winkelrekken zal vlotter verlopen door het gebruik van artificiële intelligentie en beeldherkenningstechnieken. De robots zullen tussen de rayons wandelen om de producten te scannen en de voorraad te checken. Een taak die ook kan worden volbracht door geconnecteerde winkelkarretjes die met een camera worden uitgerust. De databeheersing zal globaal genomen een betere grip op de toekomst bieden. "De winkel zal beter georganiseerd zijn dankzij een drieluik van data rond de klant en zijn behoeften, de omgeving (weer, events in de stad, ...) en de winkel zelf. Zo zullen we beter in staat zijn om de voorraden te beheren, rekening te houden met het seizoenseffect en de herbevoorrading vlotter te laten verlopen. Een Decathlon-winkel kan op die manier bijvoorbeeld drie of vier dagen op voorhand voorspellen hoeveel fietsen er het volgende weekend zullen worden verkocht", zegt Nicolas Diacono. Voor de winkel is dus ongetwijfeld nog een mooie toekomst weggelegd. 

Bron: L’Atelier

Article

17.09.2021

Welk bedrijf verzilvert zijn nominatie voor Leeuw van de Export?

Op woensdagavond 29 september reikt FIT voor de 20ste keer zijn Leeuw van de Export uit: dé bekroning van Vlaamse bedrijven met straffe exportresultaten. Wordt het Camco Technologies, Container Technics, Locinox, Molecubes, OTN Systems of Sylva?

Flanders Investment & Trade (FIT) reikt elk jaar een Leeuw van de Export uit aan twee bedrijven die het afgelopen jaar mooie exportsuccessen behaalden. We stellen de zes genomineerden graag kort aan u voor. Laat u inspireren door hun buitenlandse expansieverhalen en ontdek op 29 september om 18 uur wie de strafste exporteurs zijn via livestream op www.leeuwvandeexport.be.

Genomineerden in categorie bedrijven met maximaal 49 medewerkers

Container Technics uit Wijnegem

Container Technics is al bijna vier decennia specialist in ladingzekeringen. Het bedrijf verkoopt materialen om cargo vast te zetten op schepen en bouwde een sterke reputatie op in de rederswereld. Omdat er nauwelijks Belgische rederijen zijn is Container Technics altijd een internationale kmo geweest. Vandaag zijn ze een allround partner van scheepseigenaars overal ter wereld.

CEO Wim Ledegen: “Voorlopig beheren we onze centrale stock vanuit onze thuisbasis, maar we overwegen te decentraliseren. Italië, de VS of Dubai komen daarvoor in aanmerking. Hoe dichter we met onze materialen bij de grote havens en scheepswerven zitten, hoe groter onze reactiesnelheid en flexibiliteit.”

www.containertechnics.com

Molecubes uit Gent

Molecubes ontwikkelt en bouwt compacte scanners voor moleculaire beeldvorming. Alle hardware, software en technologie zijn van Vlaamse bodem. De toestellen brengen organen, tumoren of de werking van geneesmiddelen in beeld. Tijdens het corona-onderzoek leverde het bedrijf het enige type scanner dat in sterk beveiligde virologische labo-omgevingen kan worden ingezet. Vandaag zijn er al Molecubes-scanners aan het werk in 14 landen, met de Verenigde Staten op kop.

Cofounder Ewout Vansteenkiste: “Verre bestemmingen zijn zeker een doel met China en Zuid-Korea als kers op de taart. We zijn een jong bedrijf en er is nog zoveel onontgonnen potentieel. Samen met onze partners bekijken we hoe we ons productgamma verder kunnen differentiëren en verkennen we volop andere toepassingsgebieden voor onze toestellen.”

www.molecubes.com

Sylva uit Lievegem

Sylvia is een plantenkweker en al zeven generaties lang een familiebedrijf. Vandaag vertrekken jaarlijks 25 miljoen planten naar 40 verschillende landen, waaronder een aantal verre markten. Het bedrijf groeide doorheen de jaren gestaag uit tot een vaste waarde in bos- en haagplanten, sinds 2003 ook internationaal. Vandaag heeft Sylva zes lokale vertegenwoordigers en de ontsluiting van veelbelovende verre exportlanden als Rusland en China staat op de agenda.

General manager Tim Van Hulle: “Noord-Amerika lonkt. Alleen maakt de fytosanitaire wetgeving het momenteel nog niet mogelijk om planten uit ons land in te voeren in de VS en Canada. Maar we zijn klaar om dat gigantische potentieel te ontginnen zodra die markt zich wél opent voor Belgische planten.”

www.sylva.be

Genomineerden in de categorie bedrijven met 50 of meer medewerkers

Camco Technologies uit Heverlee

Camco Technologies is een pionier in terminalautomatisatie. Het bedrijf is gespecialiseerd in oplossingen voor containeridentificatie en -tracking. Na Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Finland kregen ze voet aan de grond in de Verenigde Staten. Procesautomatisering, de nieuwste cameratechnologieën, technieken voor microlokalisatie, artificiële intelligentie… Technologische innovatie is een must voor Camco Technologies.

CEO Jan Bossens: “Binnen Europa zitten we qua terminalautomatisatie stilaan aan het plafond. Maar in Oost-Europa, Rusland en China liggen er tal van grootschalige projecten op de tekentafel. En het Afrikaanse continent biedt nog heel wat potentieel.”

www.camco.be

Locinox uit Waregem

Locinox is een familiebedrijf dat mechanische, elektromechanische en toegangscontroleproducten ontwikkelt en produceert voor fabrikanten en installateurs van hekwerk en poorten zoals sloten, scharnieren, hydraulische pompen, elektromotoren, codeklavieren. Twee derde van de toegevoegde waarde haalt Locinox uit het productassortiment zelf, de rest uit dienstverlening errond. Het bedrijf zet voluit in op technologische innovatie en duurzaamheid.

CEO Mik Emmerechts: “Export zit in de genen van Locinox. Als maakbedrijf in zo’n specifieke branche kan je gewoon niet onder je kerktoren blijven. Tegenwoordig komt 90% van onze omzet uit export en zijn we Europees marktleider in onze niche-industrie.”

www.locinox.com

OTN Systems uit Olen

Dit technologiebedrijf mikt met zijn toepassingen bewust op energie en transport, twee industriële sectoren die wereldwijd in volle transformatie zijn. Hun technologie laat toe om verouderde telecominfrastructuur te migreren en de nieuwe netwerken vervolgens efficiënt te beheren. OTN Systems is ondertussen actief in meer dan 70 landen en op elk continent actief.

Chief Product Officer Jurgen Michielsen: “Onze technologie verschilt niet veel van die van de telecommastodonten, maar wij ontwikkelen en implementeren wel volledig op maat van onze industriële klanten. We zoeken continue naar innovatie en differentiatie ten opzichte van de grote marktspelers. Dat doen we door spitsvondig uit de hoek te komen en dankzij onze menselijke aanpak.”

www.otnsystems.com

Ontdek op 29 september om 18 uur via livestream wie de 2 laureaten zijn van Leeuw van de Export 2021. Schrijf u vooraf in op www.leeuwvandeexport.be of surf de dag zelf naar de website.

Bent u klaar voor uw eerste internationale avontuur of wil u uw internationale activiteiten verder uitbreiden? Wij bieden een ruime waaier oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.

Bron: Wereldwijs 2021

Article

10.09.2021

Leeuw van de Export brult na 20 jaar nog even krachtig

Op 29 september reikt Flanders Investment & Trade voor de 20ste keer zijn Leeuw van de Export uit. FIT bekroont zo niet alleen straffe exportresultaten, maar wil met die succesverhalen ook andere bedrijven inspireren om zelf de grens te over te steken. Iets waar BNP Paribas Fortis als sponsor van dit event voor de volle 100% achterstaat.

Waarop moeten exporteurs letten die de internationale markt willen veroveren? We vroegen het aan Frank Haak, Head of Sales Global Trade Solutions, en tevens jurylid voor deze 20ste editie van Leeuw van de Export.

Wat mogen kandidaat-exporteurs verwachten aan het begin van hun exportavontuur?

“Exporteren is een belangrijke stap voorwaarts in de evolutie van een bedrijf. Maar plots komen ondernemers in contact met een compleet andere en meestal onbekende omgeving. De importreguleringen in de afzetmarkt zijn vaak anders, net als de fiscale en juridische regels. Bij internationale betalingen horen wisselrisico’s. En dan zijn er nog de specifieke documenten en producten die nodig zijn voor buitenlandse handel. Heel wat nieuwe zaken om rekening mee te houden.”

Op welke manier kunnen bedrijven zich daarop voorbereiden?

“Door zich vooraf grondig te informeren over de spelregels die gelden op hun nieuwe buitenlandse markt. Elk bedrijf kan daarvoor een beroep doen op lokale instanties, zoals de buitenlandkantoren van FIT, of op hun bankier. Zij maken nieuwe exporteurs wegwijs in de toch wel complexe internationale wereld. Daarnaast raad ik een lokale agent of vertegenwoordiger aan. Die kan helpen eventuele bottlenecks weg te werken die vanuit de thuisbasis niet altijd makkelijk op te lossen zijn. Bij BNP Paribas Fortis hebben we daarvoor onze dienst Trade Development. Rob Van Veen helpt ondernemingen hun eerste stappen te zetten op een nieuwe internationale markt. Zo’n externe begeleiding heeft weliswaar een prijs, maar het is een investering die op termijn geld bespaart.”

Hoe leren kandidaat-exporteurs een nieuwe markt kennen en welk advies geeft u hen mee?

“Nieuwe markten leert u kennen door simpelweg zo veel mogelijk buitenlandse tegenpartijen te bezoeken. Zie het wel niet meteen te groots: eerst wandelen en ervaring opdoen, en dan pas lopen. Aan beginnende exporteurs zeg ik verder altijd: exporteren is sexy, maar betaald worden nog veel meer. Het risico op niet-betaling wordt nog te vaak onderschat. Zelfs door bedrijven die al heel wat internationale ervaring hebben. Wij adviseren klanten altijd om de worstcasescenario’s vooraf in kaart te brengen en de nodige mitigaties in te bouwen. Beter voorkomen dan genezen!”

Hoe kunnen exporteurs zich beter wapenen tegen onvoorziene omstandigheden?

“De COVID-19-pandemie toonde goed aan hoe belangrijk diversificatie is, zowel wat aanlevering of productie van goederen betreft als in de keuze van exportlanden. Economisch lijkt het misschien voordeliger om in een ver land met goedkope arbeid te produceren of van daaruit te importeren, maar zorg toch altijd voor een plan B.”

Welke evolutie zou een grote meerwaarde zijn voor internationale handel?

“We hebben nood aan digitale beveiligde platformen voor internationale handelstransacties waarmee alle belanghebbende partijen op een veilige manier documenten digitaal kunnen raadplegen en uitwisselen. Dat verkort niet alleen de doorlooptijd van internationale transacties, maar zou ook een enorme stap vooruit zijn op het vlak van duurzaamheid. Trade finance is zware en logge materie: het gaat om de uitwisseling van tonnen gegevens, waarvan helaas een groot deel nog op papier. Maar ik heb er vertrouwen in dat we stapsgewijs in de juiste richting evolueren. Veel internationale grootbanken, waaronder de BNP Paribas Groep, werken hier momenteel aan.”

Ontdek op 29 september om 18 uur via livestream wie de 2 laureaten zijn van Leeuw van de Export 2021. Schrijf u vooraf in op www.leeuwvandeexport.be of surf de dag zelf naar de website.

Bent u klaar voor uw eerste internationale avontuur of wil u uw internationale activiteiten verder uitbreiden? Wij bieden een ruime waaier oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.


Bron: Wereldwijs 2021

Article

31.05.2021

Optimaliseer uw werkkapitaal met factoring

Hoe houdt u uw werkkapitaal gezond en bouwt u de nodige financiële flexibiliteit in? Factoring helpt op een snelle, correcte en aangepaste manier uw behoefte aan liquide middelen te financieren.

Het veiligstellen van liquiditeit is essentieel om uw behoefte aan werkkapitaal te financieren en uw bedrijf op elk moment vlot te doen draaien. En dat is precies wat factoring biedt. Het is een structurele oplossing om werkkapitaal te optimaliseren. In onderstaande video krijgt u in nog geen half uur tijd een helder beeld van wat factoring te bieden heeft.


Factoring biedt structurele maatoplossing

In ruil voor de overdracht van uw facturen aan een externe factormaatschappij, kunt u rekenen op een snelle en flexibele financiering, wordt de inning van uw facturen opgevolgd en beschermt u zich tegen een eventueel faillissement van uw klanten. Elke factoroplossing wordt op maat uitgewerkt zodat ze naadloos aansluit bij de behoeften van uw bedrijf. Ook voor bedrijven die internationaal actief zijn. In België besteedt vandaag 1 op 6 bedrijven facturen uit aan een externe factormaatschappij en eenzelfde tendens tekent zich af in andere Europese landen.

Hoe werkt factoring precies? Op welke manier maakt het u het leven gemakkelijker? En hoe gebeurt de prijszetting? In bovenstaande video geven Raf Spinoy, Area Manager Vlaams-Brabant & Limburg, en Jeffrey Lemmens, Head of Sales North, BNP Paribas Fortis Factor, u de antwoorden en delen twee klanten hun ervaring.


Hebt u nog vragen of wil u graag bespreken hoe factoring u kan helpen? Neem zeker contact op met uw relatiebeheerder of laat uw gegevens na via het contactformulier en wij nemen zelf contact met u op.
Article

27.04.2021

Wordt u in 2021 Onderneming van het Jaar®?

Volgt u Stow op als Onderneming van het Jaar® in 2021? Waarom niet! Stel u kandidaat vóór midden mei en misschien wint uw bedrijf deze prestigieuze prijs.

Hoogmis voor ondernemers

Deze jaarlijkse prijsuitreiking, een initiatief van EY in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis, is in 2021 al toe aan haar 27ste editie. Vorig jaar verliep het evenement noodgedwongen online. Dat had als voordeel dat voor het eerst een breed publiek via livestream kon volgen hoe Stow door eerste minister Alexander De Croo gekroond werd tot Onderneming van het Jaar® 2020. Jan Jambon reikte De prijs van Vlaamse regering voor Scale-up van het Jaar uit aan Robovison. Op dinsdag 7 december 2021 kennen we de twee nieuwe laureaten.

Big picture & little picture

De coronapandemie beïnvloedt nog altijd het bedrijfsleven. De nieuwe Onderneming van het Jaar® en Scale-up van het Jaar zijn ongetwijfeld ondernemingen die naast groei, innovatie en goed bestuur ook daarin de juiste aanpak vonden. In zijn boek ‘The Unstoppables’ omschrijft Bill Schley het als the big en the little picture. Succesvolle ondernemers houden naast de hun core business en de financiële kant, altijd ‘the little picture’ voor ogen. En dat is het emotioneel mechanisme om op de juiste manier om te gaan met obstakels, mislukking en risico's.

Aan de zijde van ondernemers

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking is trots dat BNP Paribas Fortis al van in het begin een vaste partner is van dit evenement. “Naast de huidige pandemie zijn nieuwe technologieën en duurzaamheid grote uitdagingen voor bedrijven in 2021. Ondernemingen die relevant willen blijven, moeten flexibel en creatief zijn en zichzelf voortdurend heruitvinden. Onze missie is om hen zo goed mogelijk te begeleiden in dat transformatieproces. Het zijn tenslotte de ondernemers die zuurstof geven aan onze Belgische economie. Wij zetten hen daarom graag elke jaar extra in de schijnwerpers en doen een warme oproep aan Belgische bedrijven om zich kandidaat te stellen."

Waarom deelnemen?

De prijs van Onderneming van het Jaar® of Scale-up van het Jaar winnen, legt u als bedrijf geen windeieren. Deze awards hebben een sterke nationale en internationale uitstraling die de naamsbekendheid van uw bedrijf enorm vergroten. Als laureaat, maar ook als finalist, levert deze prijsuitreiking u heel wat mediabelangstelling op en u krijgt uitstekende opportuniteiten om te netwerken. Bovendien is een plaats in de finale een enorme boost voor de motivatie van al uw bedrijfsmedewerkers.

Wacht niet langer en stel u kandidaat voor Onderneming van het Jaar® 2021 of Scale-up van het Jaar via de website van EY vóór midden mei! U vindt daar alle informatie over de criteria, de selectieprocedure en de inschrijving. In juni worden de uiteindelijke finalisten geselecteerd.

Discover More

Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top