Article

22.02.2016

Essentiel: London calling

Deze zomer kreeg het Antwerpse modehuis een unieke kans zich in Londen te vestigen. De uitdaging: op enkele dagen een Britse entiteit oprichten.

De kleurrijke en frivole creaties van Essentiel zijn al jaren een vaste waarde in het Belgische modelandschap. Het merk is ook in andere landen aan een opmars bezig, onder meer in Frankrijk, Spanje, Nederland en – via de tussenkomst van Trade Development – sinds kort in Groot-Brittannië. Een gesprek met Erik Vercauteren, CFO van Essentiel.

Vanwaar de beslissing om de Britse markt te betreden?

Erik Vercauteren (EV): “Enkele jaren geleden waren we al aanwezig in het VK via een agent, maar wegens dalende verkoopcijfers beslisten we de samenwerking na verloop van tijd stop te zetten. Een terugkeer bleef echter tot de mogelijkheden behoren, op voorwaarde dat de omstandigheden gunstig waren.

Paradoxaal genoeg begon ons nieuwe Britse avontuur in Frankrijk. Vorig jaar openden we een winkel in het eerste arrondissement van Parijs, midden in de modebuurt. Daardoor genoot ons merk niet alleen een sterke visibiliteit bij fashionista’s en modeprofessionals, maar ook bij importeurs en verantwoordelijken van department stores. Vrij snel stapte Harvey Nichols op ons af met het aanbod om Essentiel te verdelen via hun winkel in Londen.”

Een kans die u absoluut niet kon laten liggen

EV: “Inderdaad, Harvey Nichols is een multimerkenwinkel die werkt via concessie: in ruil voor een bepaald percentage van de opbrengst krijgen wij een stand in hun winkel, bemand door onze eigen mensen en met eigen rapportering, visual merchandising, enz. Zo kunnen we ons merk in de beste omstandigheden tonen op Knightsbridge, wat toch kan tellen als prestigieuze en drukbezochte locatie. Om in dit aantrekkelijke systeem te stappen, hoefden we enkel een entiteit op te richten in het VK. Veel bedenktijd kregen we echter niet – de stands bij Harvey Nichols zijn natuurlijk heel gegeerd.”

Hoe kwam u met Trade Development in contact?

EV: “Op aanraden van onze vaste relatiebeheerder bij BNP Paribas Fortis. We onderhouden al jaren een nauwe relatie met de bank, met wie we regelmatig onze strategische plannen, mogelijke financieringen of andere zaken bespreken. Tijdens één van die gesprekken kwam ook het voorstel van Harvey Nichols aan bod, waarop onze relatiebeheerder ons meteen voorstelde om Trade Development in te schakelen.”

Hoe verliep de samenwerking in de praktijk?

EV: “Onze belangrijkste zorg was om zo snel mogelijk een entiteit op te starten in het VK, en daarvoor de meest geschikte vennootschapsvorm te kiezen. Trade Development speelde daarbij vooral de rol van ‘matchmaker’ door ons in contact te brengen met een lokale partner, Frenger International. Die adviseerde ons een ‘Ltd.’ op te richten met een startkapitaal van 10.000 pond – een stuk meer dan wat wettelijk vereist is, en dus een duidelijk signaal dat Essentiel vastbesloten is om zich op de Britse markt te vestigen. Een voorstel waarin we ons prima konden vinden. Eenmaal de keuze gemaakt, ging het bijzonder snel: op enkele dagen was de Ltd. een feit.

Hoewel de verdere contacten nu rechtstreeks met Frenger verlopen – ze staan onder meer ook in voor de btw-administratie, boekhouding en fiscale aspecten – blijft Trade Development stand-by om op te treden als er zich problemen zouden voordoen.”

Wat was voor u het voordeel?

EV: “Eerst en vooral tijdswinst, zowel bij het vinden van een partner, de keuze van de vennootschapsvorm als de concrete uitvoering. Plus een vlotte toegang tot lokale contactpersonen met een uitstekende kennis van de plaatselijke regels en administratie.

Onze ervaring op andere markten heeft geleerd dat die lokale kennis onontbeerlijk is, of het nu gaat om betalingsgewoonten of omgangsvormen.”

Is Essentiel een hit in Londen?

EV: “Onze stand is sinds midden augustus operationeel en de eerste resultaten zijn alvast veelbelovend. Als deze trend zich doorzet, behoort een samenwerking met Harvey Nichols in andere Britse steden zeker tot de mogelijkheden!”

Article

22.02.2016

Trade Development bespaart u groeipijnen in het buitenland

Rob Van Veen, Trade Development Manager bij BNP Paribas Fortis, licht toe hoe zijn dienst u kan helpen buitenlandse markten aan te boren.

Waarom een aparte dienst?

Rob Van Veen (RV): “Trade Development is opgericht binnen het Global Trade Solutions Competence Centre in Brussel omdat we een dubbele behoefte opmerkten bij onze klanten. Enerzijds vertrouwen middelgrote ondernemingen hun business development meestal toe aan medewerkers die nog heel wat andere taken op zich nemen. Daardoor vinden ze moeilijk de tijd om na te denken over een buitenlandse groeistrategie of aan prospectie te gaan doen. Anderzijds missen ze de lokale contacten of de noodzakelijke kennis en middelen om optimaal te kunnen inspelen op een buitenlandse opportuniteit.”

Een behoefte die dus verder gaat dan het klassieke bankaanbod

RV: “Inderdaad. Een bank kan ondernemingen met groeiplannen in het buitenland wel praktisch bijstaan door rekeningen te openen, garanties te voorzien of het betalingsverkeer te regelen, maar de vraag van de klant gaat verder. Die wil dat zijn bank strategisch meedenkt en hem helpt de markt op een verstandige en efficiënte manier te benaderen. En daar komen wij dus in beeld.”

Welke service bieden jullie precies aan?

RV: “Kort samengevat brengen we klanten in contact met mensen die hun buitenlands project van A tot Z kunnen begeleiden. In een eerste fase luisteren we dan ook vooral naar de behoefte van de klant, peilen we naar zijn plannen en onderzoeken de verschillende mogelijkheden.

Vervolgens ontvangt de klant een rapport met alle relevante informatie – waaronder een heldere inschatting van het prijskaartje en de verwachte resultaten – om een weloverwogen, strategieconforme beslissing te kunnen nemen. Doordat de onderneming niet zelf op onderzoek moet uitgaan en contacten leggen, wordt het besluitvormingsproces dus gevoelig ingekort. En krijgt het project groen licht, staan we in voor de nodige logistieke begeleiding om het ook daadwerkelijk te implementeren.”

Hoe gebeurt dat in de praktijk?

RV: “Dat hangt af van het project, het land en de concrete behoeften van de klant. Een aantal diensten leveren we zelf, via eigen mensen of buitenlandse collega’s binnen de bank – sinds kort zijn er trouwens ook diensten Trade Development opgericht in Frankrijk en Italië. Voor zaken die een specifieke lokale kennis vereisen, doen we een beroep op partners ter plaatse. Marktonderzoek, bijvoorbeeld, of rekrutering, administratie, audit en juridisch, fiscaal of operationeel advies.

Dankzij deze aanpak weet de onderneming zeker dat ze met de juiste mensen in zee gaat. We werken immers met een netwerk van vaste, betrouwbare contacten die na elk project door de klant worden geëvalueerd. Zo kunnen we een kwaliteitvolle dienstverlening garanderen. Hun belangrijkste troef is echter dat ze uitstekend vertrouwd zijn met de plaatselijke regels en gewoontes en weten hoe er mee om te gaan.”

Werkt u dan vooral op exotische bestemmingen?

RV: “Zeker niet. Veel klanten schakelen ons ook in om Europese markten aan te boren, een aanzienlijk deel daarvan in de buurlanden. Zo hebben we momenteel talrijke dossiers lopen in Duitsland, een aantrekkelijke groeimarkt voor heel uiteenlopende sectoren, maar het is aartsmoeilijk je er als ‘buitenstaander’ te vestigen.

Wat ook voorkomt, is dat een onderneming het aanvankelijk te ver gaat zoeken. De bedrijfsleiding heeft misschien een blinde vlek opgemerkt in de afzetgebieden of van een sectorgenoot gehoord dat markt X of Y ‘hot’ is. Ze willen er dan uiteraard zo snel mogelijk van start gaan. Maar past die markt wel in de algemene bedrijfsstrategie? En kennen ze wel voldoende de specifieke kenmerken, uitdagingen en regels van de markt – denk maar aan de unieke marktomstandigheden in India en China of de hoge importtaksen in Brazilië.”

Gaat het om een betalende service?

RV: “Onze klanten betalen inderdaad een fee, die je echter vooral als een investering moet zien. Een heel interessante investering, omdat ze kostbare tijd uitspaart en heel wat andere – jammer genoeg soms nutteloze – uitgaven kan vermijden.

Denk maar aan het scenario van de ondernemer die ergens in Zuid-Amerika gaat prospecteren, duizenden euro’s betaalt voor zijn vlucht en verblijf en dan aan de slag moet in een onbekende omgeving. Vaak zonder de nodige contacten of een duidelijk zicht op de mogelijke kosten en opbrengsten. De kans dat die reis met een sisser afloopt is reëel.

Ook wij kunnen onze klanten natuurlijk nooit een echte garantie op succes bieden, maar we zorgen er wel voor dat alle factoren aanwezig zijn om hun projecten een uitstekende kans op slagen te geven. Bovendien is er het voordeel van de continuïteit: eenmaal we met een onderneming hebben samengewerkt en de strategie kennen, kunnen we heel snel optreden voor eventuele vervolgopdrachten of projecten in andere markten.”

Article

22.02.2016

Ideal Felt: Pools potentieel

Met een concrete strategie, een specifiek aanbod en vooral de juiste contactpersonen kreeg de Belgische viltleverancier voet aan de grond in Polen.

Ideal Felt is een Belgische leverancier van technische vilten voor talrijke industriële toepassingen en van gekleurde vilten voor decoratieve doeleinden. Ook filtermouwen op maat, hittebestendige dichtingen en beschermingselementen voor industrieel gebruik behoren tot het aanbod.

De onderneming ontplooit het merendeel van haar activiteiten momenteel in de Benelux, Frankrijk en Duitsland. Omdat Ideal Felt in die landen stilaan de grenzen van de groei heeft bereikt, richt het de blik nu verder naar het oosten. We vroegen Henry Symons, Director van Ideal Felt, hoe Trade Development hem hielp de Poolse markt te betreden.

Waarom koos u precies voor Polen?

Henry Symons (HS): “Die beslissing is ingegeven door onze marktbenadering: Ideal Felt is een nichespeler met een sterk gespecialiseerd productaanbod. We werken met een ruime portefeuille klanten in verschillende industriële sectoren, die periodiek kleine bestellingen plaatsen.

Nu is een nichemarkt per definitie beperkt: de afgelopen jaren hebben we de Belenux, Duitsland en Frankrijk grondig verkend en er zowat alle potentiële klanten gezien. We mogen er dus van uitgaan dat ondernemingen die daar met ons willen werken, dat ook doen of ons op zijn minst toch kennen. Dat maakt een verdere betekenisvolle groei in die landen moeilijk. Daarom gingen we op zoek naar nieuwe afzetmarkten, bij voorkeur in landen met veel industrie. Polen stond bovenaan ons lijstje.”

Ging u zelf op prospectie?

HS: “Een tijdje geleden trokken we inderdaad zelf naar Polen, maar keerden met lege handen terug. In de eerste plaats omdat het aartsmoeilijk was de juiste gesprekspartners te bereiken. Wegens ons specifiek assortiment onderhandelen we zelden of nooit met een centrale aankoopdienst, maar met technici en specialisten op de werkvloer. Die zijn lang niet altijd gekend bij de algemene contactpersoon van het bedrijf, laat staan aan het onthaal. En kregen we iemand te pakken, dan was er nog de taalbarrière.”

Wat zette u ertoe aan om toch een tweede poging te wagen?

HS: “Tijdens een gesprek met onze relatiebeheerder bij BNP Paribas Fortis, kwamen onze uitbreidingsplannen opnieuw op tafel. Hij raadde ons meteen aan om zijn collega’s van de dienst Trade Development in te schakelen. Die brachten ons op hun beurt in contact met Valians International, hun partner voor Oost-Europa.”

Hoe ging de samenwerking in zijn werk?

HS: “In verschillende stappen. In een eerste fase hebben we de mensen van Valians uitgebreid gebrieft over onze onderneming, onze activiteiten en producten. Zo kregen ze een beter inzicht in de markt, waardoor ze gerichter op zoek konden gaan naar prospecten en contactpersonen.

Daarna hebben we samen de doelmarkt zorgvuldig afgebakend. Die mocht niet te klein zijn, anders kwam – gezien de transportkosten – de rendabiliteit van mogelijke business met Polen in gevaar. We zochten dus ondernemingen uit interessante sectoren die significante volumes zouden kunnen bestellen.

Om Valians te helpen bij het detecteren van geschikte ondernemingen, hebben we een heel concrete vragenlijst opgesteld. Op basis daarvan, en met het profiel van onze ‘ideale klant’ in het achterhoofd, maakte Valians vervolgens een eerste selectie. Die hebben we zelf nog wat bijgeschaafd, zodat we uiteindelijk een tiental ‘must see’ bedrijven plus nog enkele twijfelgevallen overhielden.”

Die ging u ter plaatse bezoeken

HS: “Klopt. We waren met drie: onze contactpersoon bij Valians, die waar nodig ook als tolk optrad, onze commerciële vertegenwoordiger voor de Benelux en ikzelf. Uiteindelijk hebben we tijdens onze week ter plaatse maar zeven bezoeken kunnen afleggen. Omdat we verschillende sectoren hadden geselecteerd en de Poolse industrie sterk geografisch verspreid is, ging te veel tijd verloren aan verplaatsingen om er meer te kunnen doen.

Het verschil met onze eerste reis was in elk geval enorm. Het grootste voordeel was dat de prospecten ons verwachtten, waardoor ze uitgebreid de tijd namen om ons te woord te staan en hun bedrijf te laten zien. Eén van die rondleidingen bracht ons zelfs op ideeën voor een nieuwe toepassing van onze producten. Ook de taal leverde geen problemen meer op.”

Kunt u al iets kwijt over de resultaten?

HS: “De meeste bedrijven die we bezocht hebben vroegen ons om hen testmateriaal te bezorgen en een offerte op te maken. Die werd opgesteld in het Pools, opnieuw via tussenkomst van Valians, dat ook instaat voor de verdere opvolging. Voorlopig leverde dat al één bestelling op, terwijl verschillende andere onderhandelingen nog lopen.

Een langdurige zakenrelatie aanknopen is natuurlijk nooit een evidentie, en al helemaal niet voor een Belgische nichespeler in Polen. Onze potentiële klanten werken al jaren met goedkopere lokale leveranciers, die in de meeste gevallen echter een mindere kwaliteit bieden. Het is dus een werk van lange adem hen ervan te overtuigen dat ons gamma zijn meerprijs absoluut waard is.

Ik ben alvast optimistisch, zeker omdat onze contactpersoon bij Valians het aanbod van Ideal Felt nu door en door kent en het ook bij andere potentiële Poolse klanten kan gaan aanprijzen. De samenwerking was bovendien een bijzonder leerrijke ervaring, die ons heel wat kennis heeft bijgebracht om ook andere markten te verkennen. Als ondernemers blijven we nu eenmaal voortdurend op zoek naar duurzame, rendabele groei.”

Article

30.09.2021

Jubileumeditie Leeuw van de Export lauwert drie winnaars

De competitie was ijzersterk tijdens deze twintigste editie van Leeuw van de Export. Flanders Investment & Trade (FIT) beloonde dit jaar niet twee, maar drie bedrijven voor hun straffe exportresultaten. Proficiat Molecubes, Sylva en Locinox!

Deze 20ste editie van Leeuw van de Export, opnieuw via livestream, was niet alleen bijzonder vanwege een porseleinen jubileum. Voor het eerst namen in de categorie bedrijven met maximaal 49 medewerkers twee bedrijven de prestigieuze prijs mee naar huis: Molecubes en Sylva. Locinox kaapte de award weg in de categorie bedrijven vanaf 50 werknemers.

Scanners van Molecubes kennen vliegende start

Molecubes uit Gent ontwikkelt en bouwt compacte scanners voor moleculaire beeldvorming. Als spin-off van de Gentse universiteit kende Molecubes een vliegende start in 2015. Het bedrijf gooide meteen hoge ogen in het buitenland. Vandaag zijn er al Molecubes-scanners aan het werk in 14 landen en levert het Gentse bedrijf aan gerenommeerde academische instellingen en bedrijven in de farmaceutische en biotechindustrie wereldwijd. En de internationale honger is nog groot. “Het Midden-Oosten ligt nog helemaal open”, vertelt cofounder Ewout Vansteenkiste. “Samen met onze partners bekijken we hoe we ons productgamma kunnen differentiëren en verkennen we andere toepassingsgebieden. Deze prijs is alvast een geweldige erkenning voor ons jonge team en partners.”

Familiebedrijf Sylva stuurt planten de wereld rond

Ook plantenkweker Sylva ging met een Leeuw naar huis. Het bedrijf uit Lievegem heeft een indrukwekkende familiestamboom die al zeven generaties teruggaat. De internationaliseringsstrategie kreeg vaste vorm toen de huidige generatie in 2003 aan de leiding kwam van het bedrijf. Vandaag vertrekken jaarlijks 25 miljoen planten naar 40 verschillende landen, waaronder ook een aantal verre markten. “Door volop in te zetten op technologische innovatie maken wij komaf met de klassieke reputatie van de sierteelt”, vertelt general manager Tim Van Hulle. “Deze award binnenhalen is een ongelooflijke opsteker voor ons, maar ook voor de hele Vlaamse sierteelt.”

Locinox bouwt poorten in alle windstreken

Locinox ontwikkelt en produceert mechanische, elektromechanische en toegangscontroleproducten en onderdelen voor hekwerk en poorten. In zo’n specifieke branche was internationalisering van in het begin vanzelfsprekend voor het Waregems familiebedrijf. Vandaag komt 90% van hun omzet uit export en zijn ze Europees marktleider. Ook Noord-Amerika is een belangrijke afzetmarkt. De complexe, hoogtechnologische componenten van Locinox vragen om continue innovatie. Bovendien moet elke innovatie de duurzaamheidstoets doorstaan.

Met 10 à 15% tekent Locinox een stevige jaarlijkse organische groei op. Van een coronadip is geen sprake. De eerste helft van dit jaar groeide het bedrijf zelfs met 35%. Om dat tempo te bolwerken, wil Locinox het medewerkersbestand het komende decennium verdubbelen. Daarvoor staat onder meer een nieuwe fabriek van maar liefst 40.000 m2 in de steigers. “Onze ambitie is om wereldwijd elke kwalitatieve poort van minstens één Locinox-component te voorzien”, zegt CEO Mik Emmerechts. “We zijn trots en blij dat we dankzij deze award kunnen tonen wie we zijn en wat we potentiële medewerkers te bieden hebben.”

Een partner die uw internationale ambities ondersteunt

Dit was het tweede jaar dat BNP Paribas Fortis Leeuw van de Export sponsorde. Didier Beauvois, Head of Corporate Banking: “We zijn heel trots op de drie winnaars. Exporterende bedrijven geven zuurstof aan de economie. Alle genomineerden legden trouwens een mooi buitenlands parcours af. Zij bewijzen stuk voor stuk dat wij met onze kennis, innovaties en vakmanschap de wereld kunnen veroveren. Als bank engageren wij ons om bedrijven met exportplannen te begeleiden, zowel bij hun eerste stappen als bij een uitbreiding naar nieuwe markten.”

Bent u geïnspireerd door deze drie Leeuwen? Wij bieden een ruime waaier oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.

Bron: Wereldwijs 2021

Article

17.09.2021

Welk bedrijf verzilvert zijn nominatie voor Leeuw van de Export?

Op woensdagavond 29 september reikt FIT voor de 20ste keer zijn Leeuw van de Export uit: dé bekroning van Vlaamse bedrijven met straffe exportresultaten. Wordt het Camco Technologies, Container Technics, Locinox, Molecubes, OTN Systems of Sylva?

Flanders Investment & Trade (FIT) reikt elk jaar een Leeuw van de Export uit aan twee bedrijven die het afgelopen jaar mooie exportsuccessen behaalden. We stellen de zes genomineerden graag kort aan u voor. Laat u inspireren door hun buitenlandse expansieverhalen en ontdek op 29 september om 18 uur wie de strafste exporteurs zijn via livestream op www.leeuwvandeexport.be.

Genomineerden in categorie bedrijven met maximaal 49 medewerkers

Container Technics uit Wijnegem

Container Technics is al bijna vier decennia specialist in ladingzekeringen. Het bedrijf verkoopt materialen om cargo vast te zetten op schepen en bouwde een sterke reputatie op in de rederswereld. Omdat er nauwelijks Belgische rederijen zijn is Container Technics altijd een internationale kmo geweest. Vandaag zijn ze een allround partner van scheepseigenaars overal ter wereld.

CEO Wim Ledegen: “Voorlopig beheren we onze centrale stock vanuit onze thuisbasis, maar we overwegen te decentraliseren. Italië, de VS of Dubai komen daarvoor in aanmerking. Hoe dichter we met onze materialen bij de grote havens en scheepswerven zitten, hoe groter onze reactiesnelheid en flexibiliteit.”

www.containertechnics.com

Molecubes uit Gent

Molecubes ontwikkelt en bouwt compacte scanners voor moleculaire beeldvorming. Alle hardware, software en technologie zijn van Vlaamse bodem. De toestellen brengen organen, tumoren of de werking van geneesmiddelen in beeld. Tijdens het corona-onderzoek leverde het bedrijf het enige type scanner dat in sterk beveiligde virologische labo-omgevingen kan worden ingezet. Vandaag zijn er al Molecubes-scanners aan het werk in 14 landen, met de Verenigde Staten op kop.

Cofounder Ewout Vansteenkiste: “Verre bestemmingen zijn zeker een doel met China en Zuid-Korea als kers op de taart. We zijn een jong bedrijf en er is nog zoveel onontgonnen potentieel. Samen met onze partners bekijken we hoe we ons productgamma verder kunnen differentiëren en verkennen we volop andere toepassingsgebieden voor onze toestellen.”

www.molecubes.com

Sylva uit Lievegem

Sylvia is een plantenkweker en al zeven generaties lang een familiebedrijf. Vandaag vertrekken jaarlijks 25 miljoen planten naar 40 verschillende landen, waaronder een aantal verre markten. Het bedrijf groeide doorheen de jaren gestaag uit tot een vaste waarde in bos- en haagplanten, sinds 2003 ook internationaal. Vandaag heeft Sylva zes lokale vertegenwoordigers en de ontsluiting van veelbelovende verre exportlanden als Rusland en China staat op de agenda.

General manager Tim Van Hulle: “Noord-Amerika lonkt. Alleen maakt de fytosanitaire wetgeving het momenteel nog niet mogelijk om planten uit ons land in te voeren in de VS en Canada. Maar we zijn klaar om dat gigantische potentieel te ontginnen zodra die markt zich wél opent voor Belgische planten.”

www.sylva.be

Genomineerden in de categorie bedrijven met 50 of meer medewerkers

Camco Technologies uit Heverlee

Camco Technologies is een pionier in terminalautomatisatie. Het bedrijf is gespecialiseerd in oplossingen voor containeridentificatie en -tracking. Na Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Finland kregen ze voet aan de grond in de Verenigde Staten. Procesautomatisering, de nieuwste cameratechnologieën, technieken voor microlokalisatie, artificiële intelligentie… Technologische innovatie is een must voor Camco Technologies.

CEO Jan Bossens: “Binnen Europa zitten we qua terminalautomatisatie stilaan aan het plafond. Maar in Oost-Europa, Rusland en China liggen er tal van grootschalige projecten op de tekentafel. En het Afrikaanse continent biedt nog heel wat potentieel.”

www.camco.be

Locinox uit Waregem

Locinox is een familiebedrijf dat mechanische, elektromechanische en toegangscontroleproducten ontwikkelt en produceert voor fabrikanten en installateurs van hekwerk en poorten zoals sloten, scharnieren, hydraulische pompen, elektromotoren, codeklavieren. Twee derde van de toegevoegde waarde haalt Locinox uit het productassortiment zelf, de rest uit dienstverlening errond. Het bedrijf zet voluit in op technologische innovatie en duurzaamheid.

CEO Mik Emmerechts: “Export zit in de genen van Locinox. Als maakbedrijf in zo’n specifieke branche kan je gewoon niet onder je kerktoren blijven. Tegenwoordig komt 90% van onze omzet uit export en zijn we Europees marktleider in onze niche-industrie.”

www.locinox.com

OTN Systems uit Olen

Dit technologiebedrijf mikt met zijn toepassingen bewust op energie en transport, twee industriële sectoren die wereldwijd in volle transformatie zijn. Hun technologie laat toe om verouderde telecominfrastructuur te migreren en de nieuwe netwerken vervolgens efficiënt te beheren. OTN Systems is ondertussen actief in meer dan 70 landen en op elk continent actief.

Chief Product Officer Jurgen Michielsen: “Onze technologie verschilt niet veel van die van de telecommastodonten, maar wij ontwikkelen en implementeren wel volledig op maat van onze industriële klanten. We zoeken continue naar innovatie en differentiatie ten opzichte van de grote marktspelers. Dat doen we door spitsvondig uit de hoek te komen en dankzij onze menselijke aanpak.”

www.otnsystems.com

Ontdek op 29 september om 18 uur via livestream wie de 2 laureaten zijn van Leeuw van de Export 2021. Schrijf u vooraf in op www.leeuwvandeexport.be of surf de dag zelf naar de website.

Bent u klaar voor uw eerste internationale avontuur of wil u uw internationale activiteiten verder uitbreiden? Wij bieden een ruime waaier oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.

Bron: Wereldwijs 2021

Discover More

Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top