Article

15.06.2017

Banken en smart cities: een gedeelde toekomst

Om onze steden tot smart cities te maken, zullen burgers, bedrijven en overheden de handen in elkaar moeten slaan. Met steun van de bankensector.

De techno-economische uitdagingen voor steden zijn enorm en behelzen diverse aspecten die verband houden met de financiering van kapitaalinvesteringen, de marktsituatie, industriële herstructurering, toekomstige tewerkstelling, innovatie en de plaats van de grootsteden in de wereldmaatschappij. We zien bijvoorbeeld hoe er buitengewoon actieve stedelijke bedrijfsecosystemen worden gevormd, waarvan de meest toonaangevende zijn te vinden in San Francisco, Seoel, Parijs, Shenzhen en Tel Aviv. Zal dat de ontwikkeling van nieuwe steden belemmeren of leiden tot het verval van steden die minder actief bezig zijn met netwerking?

Ook sociale vraagstukken spelen hierbij een grote rol. We zullen waarschijnlijk nieuwe stedelijke levensstijlen zien opduiken, een toenemende ongelijkheid en toekomstige maatschappijvormen die sterk verschillen van de huidige. U hoeft maar de levensstijl van een jonge ingenieur in Silicon Valley te vergelijken met die van een gepensioneerde in Wenen om te zien hoe digitale tools en systemen mensen kunnen samenbrengen in de manier waarop ze dingen doen, maar ook uit elkaar kunnen drijven als het op culturele normen en generatieverschillen aankomt. En aan het eind van de dag blijven we nog steeds geconfronteerd met klimaatproblemen en grote milieuvraagstukken. We zullen onze economische modellen en systemen volledig moeten herzien, aangezien die nog in hoge mate de stempel van de laatste industriële revolutie dragen. Bij elk van die grote uitdagingen is er voor de banken een sleutelrol weggelegd.

De bankensector: traditionele partner van steden

 De kapitaal- en liquiditeitsstromen tussen sociaaleconomische spelers vormen het fundament van menselijke initiatieven door basisinfrastructuur en ontwikkelingsprogramma's te financieren. Zo helpen ze de stedelijke ecosystemen vorm te geven die we vandaag als vanzelfsprekend beschouwen. De financiële wereld en de belichaming ervan – de bank – is verweven met alle lagen van de maatschappij, op alle niveaus: steden, landen, regio's en transnationale ruimtes. De bankensector is een van de grootste tegenhangers van steden en de entiteiten waaruit ze zijn samengesteld, van individuen tot bedrijven en de gemeenschap als geheel. Banken financieren, lenen, ondersteunen en evalueren; ze zijn sterk verbonden met vooruitgang. Ze zijn actief in het hart van de steden en faciliteren relaties, net zoals het postkantoor, het gemeentehuis en de horeca.

In reactie op de toenemende vraag naar meer efficiëntie en comfort in de westerse landen, en naar meer inclusiviteit en toegang tot financiering in de opkomende landen, verruimen ook banken hun digitale vaardigheden. Banken zien voortdurend nieuwe vormen van financiering en risicobeheer verschijnen – zoals crowdfunding en de trend van 'groene financiering' – en stellen alles in het werk om die te integreren in hun bestaande bedrijfsmodellen. Bovendien helpen ze hun klanten en partners om hetzelfde pad te volgen en overbruggen ze de kloof tussen de nieuwe behoeften van mensen en bedrijven en de technologieën die oplossingen kunnen aanreiken.

Slechts één rol voor banken in de stad?

Banken zijn altijd al strategische partners van staten, bedrijven, ondernemers en burgers geweest. Per definitie, maar ook uit roeping, hebben banken altijd bijgedragen aan het bevorderen van innovatie in diverse domeinen, zoals infrastructuurontwikkeling, energie, onderwijs en gezondheidszorg. Vandaag de dag lijkt hun rol zich echter sterk te beperken tot die van geldverstrekker. Wat opvalt is dat banken tegenwoordig in steden alleen worden gezien als financiers, of bij individuele of collectieve projecten soms zelfs als lastige of nukkige risicomanagers. Banken houden zich nochtans bezig met veel meer dan dat. Nu we onze stedelijke ruimten heruitvinden, kunnen we maar beter gebruikmaken van de diverse vaardigheden van de banken op het vlak van planning, bedrijfsintelligentie en gegevensanalyse en van hun rol als drijvende kracht achter het sociale weefsel van wijken. Banken moeten nadenken over de vraag hoe ze hun vaardigheden in de stedelijke ruimte kunnen optimaliseren door hun traditionele sterke punten, te weten transparantie, pragmatisme en rationele planning, met elkaar te combineren.

Gegevens in dienst van de stedelijke ruimte

 Met haar miljoenen bankgegevens levert een financiële instelling een belangrijke bijdrage aan het economische leven van een stad. Een bank kan bijvoorbeeld een reeks indicatoren opstellen voor het aanbod van lokale handelaars – wat nuttige informatie oplevert voor consumenten – of statistieken over bezoekersaantallen, de vastgoedmarkt of zelfs de arbeidsmarkt. Als financiële tussenpersonen kunnen banken ook toonaangevende observatoria worden voor alle soorten bedrijfsactiviteiten, rapporteren over de relaties en het machtsevenwicht tussen diverse lokale spelers en entiteiten en gedetailleerde overzichten opstellen voor de bewoners, lokale politici en bedrijven in een bepaald gebied. Dat is trouwens een prioritair domein voor de wereldwijde digitale reuzen, zeker die in Silicon Valley. Banken hebben op dat vlak ook altijd al een benijdenswaardig strategisch voordeel gehad.

Prioriteit: burgers dienen

Nu de digitale technologie onze manier van leven transformeert, is het misschien tijd om over de stad van de toekomst te spreken als over een slimme, digitale ruimte? Maar afgezien van deze terminologische fijnproeverij, zouden we die technologieën en technieken nu al in dienst moeten stellen van mensen, en dat is precies waar de werelden van de digitale technologie en informatie bij elkaar komen. Vanuit dat paradigma zullen banken de burgers kunnen voorzien van kwalitatief hoogwaardige informatie ten gunste van zowel individuen als gemeenschappen.

En afgezien van de waardevolle informatie – over reizen, consumptiepatronen enz. – die gegevens en hun verwerkingsalgoritmen bieden, willen steeds meer stadsbewoners een andere levensstijl aannemen – met minder planning en regels en meer gericht op het 'nu'. Comfort en beleving zijn hier de sleutelwoorden. En ook hier is een rol weggelegd voor de banken.

Banken kennen al een cultuur van vertrouwen, vertrouwelijkheid en conformiteit en hebben ervaring met de behandeling en verwerking van gegevens in een sterk gereguleerde omgeving. Gelet op de nood aan verantwoord gedrag en het delen van middelen, zal iedereen er baat bij hebben wanneer banken een frisse kijk ontwikkelen op hun – al omvangrijke – betrokkenheid bij de steeds sneller evoluerende veranderingen in de stedelijke ruimte.

Bron: L’Atelier BNP Paribas
Article

22.10.2021

Wie hertekent de toekomst en volgt Stow op als ‘Onderneming van het Jaar 2021’?

Ontdek op 7 december wie deze prestigieuze prijs in de wacht sleept. En kom ook te weten welk bedrijf zich ‘Scale-up van het Jaar 2021’ mag noemen. Registreer u nu om de prijsuitreiking bij te wonen.

Al voor de 27ste keer organiseert EY in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis het evenement ‘Onderneming van het Jaar’. Deze prijsuitreiking zet ondernemingen in de kijker en is een erkenning voor hun mooie parcours en prachtige resultaten en prestaties. Ook de winnaar van de Prijs van de Vlaamse Regering voor ‘Scale-up van het Jaar’ ontvangt op 7 december zijn award.

Vorig jaar werd Stow uitgeroepen tot ‘Onderneming van het Jaar’ en kreeg Robovision de prijs van de Vlaamse Regering voor ‘Scale-up van het Jaar’. Wil u vanop de eerste rij ontdekken wie deze bedrijven opvolgt? Registreer u hier om het evenement bij te wonen.

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking & Member of the Executive Board, is trots dat BNP Paribas Fortis al van in het begin een vaste partner is van dit evenement. “Naast de huidige pandemie zijn nieuwe technologieën en duurzaamheid op dit moment grote uitdagingen voor bedrijven. Ondernemingen die relevant willen blijven, moeten flexibel en creatief zijn en zichzelf voortdurend heruitvinden. Onze missie is om hen zo goed mogelijk te begeleiden in dat transformatieproces. Het zijn tenslotte de ondernemers die zuurstof geven aan onze Belgische economie. Wij zetten hen daarom graag elk jaar extra in de schijnwerpers."

Crème de la crème

De bedrijven die kans maken op de titel ‘Onderneming van het Jaar’ worden elk jaar geselecteerd op basis van welbepaalde criteria. Naast groei en financiële resultaten zijn dat ondernemerschap, internationalisering, innovatie en deugdelijk bestuur. Alle Belgische bedrijven op de shortlist scoren hoog op al deze punten.

Wie wordt ‘Onderneming van het Jaar 2021’?

  • Aertssen Group is een familiebedrijf dat internationaal actief is in diverse domeinen: infrastructuurprojecten, hijswerken, transport en logistiek, groene energie en projectontwikkeling. De onderneming legt de focus op innovatieve totaaloplossingen.
  • Cegeka is een Europese aanbieder van IT-oplossingen. Het familiebedrijf, met meer dan 5000 medewerkers in 10 landen, ondersteunt klanten bij hun digitaliseringsreis. Cegeka biedt veilige end-to-end IT solutions rond data, softwareapplicaties en cloud.
  • Destiny, opgericht in 2008 door de broers Samuel en Daan De Wever, ambieert de toonaangevende Europese dienstverlener te zijn van veilige cloudcommunicatieoplossingen om bedrijfscommunicatie vanop elke locatie efficiënt te laten verlopen.
  • Heylen Group is een industriële holding die internationaal investeert in ambitieuze ondernemingen en ondernemers. De groep heeft een uitzonderlijke buy-build-and-hold-strategie met een focus op innovatie, internationalisering en operationele excellentie.

Wie wordt ‘Scale-up van het Jaar 2021’?

Met deze prijs wil de Vlaamse Regering een onderneming onderscheiden die zich duidelijk manifesteert als groeier. De genomineerden zijn stuk voor stuk snelgroeiende ondernemingen in volle ontwikkelingsfase. Aan de hand van deze bekroning en de bijhorende aandacht, wordt nog eens aangetoond dat er in Vlaanderen behoorlijk wat scale-up-parels bestaan en wordt hen nog een extra duw in de rug gegeven.

Een van deze genomineerde bedrijven volgt binnenkort Robovision op als ‘Scale-up van het Jaar’:

  • B4Plastics is een Vlaamse biotechstart-up uit Lanklaar die opgericht werd in 2014 door Stefaan De Wildeman. Hij verliet zijn functie bij een groot chemisch bedrijf en zijn mandaat aan de UMaastricht om vandaag in sneltempo de plastics van morgen te ontwerpen. Dat doet hij samen met zijn 15-koppig sterk groeiend team. Door de creativiteit van het R&D-team en de expertise van het productieteam bereidt het bedrijf vanuit zijn diverse tech-platformen een grote bio-ommezwaai in de kunstofindustrie voor.
  • Biotalys, dat in 2013 werd opgericht, is een Gents bedrijf actief in agrarische technologie dat met biologische bestrijdingsmiddelen op basis van proteïnen de uitdagingen inzake voedselbescherming wil aanpakken voor een duurzamere en veiligere voedselvoorziening. Op basis van zijn vernieuwende AGROBODY™-technologieplatform ontwikkelt Biotalys een sterke en diverse pijplijn van effectieve en milieuvriendelijke producten voor de hele waardeketen, van boer tot bord.
  • Deliverect is een Gentse scale-up die werd opgericht in 2018. Het bedrijf is wereldwijd in opmars en bouwt de ruggengraat van on-demand-maaltijden via de centralisatie van online bestellingen voor restaurateurs of FMCG-bedrijven. Alle online bestellingen worden centraal beheerd en online menu's aanpassen gebeurt op één plaats. Rapportage van alle online verkoopkanalen geven een volledig beeld van de verkopen. Dit resulteert in een hogere operationele efficiëntie en klanttevredenheid.
  • UgenTec uit Hasselt bouwt sinds zijn oprichting in 2014 intelligente automatisatiesoftware die door heel wat moleculair diagnostische labs, testleveranciers en instrumentenbouwers gebruikt wordt om hun diagnostiek te standaardiseren. De FastFinder-software combineert data-analyse, kwaliteitscontrole en integratie binnen het moleculaire laboratorium. In de komende jaren plant UgenTec verdere groei naar andere markten waar accuraat en snel testen essentieel zijn.

Kom live te weten wie er wint

Zin om het evenement bij te wonen op dinsdag 7 december? Registreer u hier. U kan de awarduitreiking ook op Twitter volgen via de hashtag #OVHJ21.

Aan Franstalige kant dingen Analis, Goumanisto, Iris Group, Les Entreprises G. Moury en Odoo mee naar de felbegeerde award ‘L’Entreprise de l’Année 2021’ op 6 december. De genomineerden voor ‘Scale-up de l’Année 2021’ zijn Cowboy, eFarmz, Elysia, Netaxis en Urbantz.
Article

21.10.2021

Ingrid Daerden van Aedifica is de nieuwe ‘Trends CFO of the Year’

Met deze award, die op 20 oktober al voor het tiende jaar op rij uitgereikt werd, zetten Trends en BNP Paribas Fortis de prestaties van een Belgische financieel directeur in de verf.

Ingrid Daerden van Aedifica sleepte dit jaar de award in de wacht en volgt daarmee Nicolas De Clercq van Kinepolis op. Dat heeft ze te danken aan het wonderjaar 2020: ondanks corona haalde Aedifica meer dan 700 miljoen op en sleepte het een Bel-20-notering in de wacht.

Daarnaast kreeg de Waalse biotechgroep Univercells de award van ‘Deal of the Year 2021’. Univercells haalde vorig jaar 120 miljoen euro op bij enkele prestigieuze investeerders en bereidt een beursgang voor.

Het mooie parcours van Ingrid Daerden bij Aedifica

De jury bekroonde Ingrid Daerden (47) tot ‘CFO of the Year’ omwille van haar bijdrage tot de strategische ontwikkeling en de financiering van de groei van Aedifica. Sinds ze drie jaar geleden als CFO bij Aedifica begon, kende de specialist in zorgvastgoed een opmerkelijk groeiparcours. De 47-jarige handelsingenieur effende in die periode het pad voor een naadloze financiering en bouwde haar financieel team uit tot een stevig fundament voor de groei bij Aedifica. In 2020 werd de zorgvastgoedvennootschap een vaste waarde in de Bel-20 en haalde ze meer dan 700 miljoen euro kapitaal op. In juni dit jaar kwam daar nog eens 286 miljoen euro bij, en in september gaf Aedifica een obligatie van 500 miljoen uit. Dat verliep in coronatijden allemaal vlekkeloos. De jury had ook oog voor de integratie van duurzaamheids- en ESG-criteria in het financiële beleid.

Ingrid Daerden haalde het van vier andere voortreffelijke kandidaten: Charles Jacques van Masthercell, Jean-Pierre Mellen van Recticel, Nadia Messaaoui van Technord en Geert Peeters van Greenyard.

Univercells wint de ‘Deal of the Year 2021’

Vincent-Vanderborght-Univercells-CFO

Voor de derde keer kende Trends ook een onderscheiding toe voor de ‘Deal of the Year’. Daarvoor komen alle fusies of overnames en kapitaaloperaties (beursintroductie, kapitaalverhoging, private plaatsing, …) waarbij een Belgische onderneming in 2020 betrokken was, in aanmerking. Univercells mocht de award in ontvangst nemen. De Waalse biotechgroep wist KKR en fondsen verbonden aan de stichtingen van Bill en Melinda Gates en Georges Soros te verleiden om in zijn kapitaal te stappen. Deze complexe operatie leverde Univercells de award op van ‘Deal of the Year 2021’.

 

Partnership

BNP Paribas Fortis en Roularta zetten al sinds 2012 de uitzonderlijke kwaliteiten van een CFO van een bedrijf uit de Belgische Top 500 in de schijnwerpers.

Lees het volledige interview met Ingrid Daerden, CFO van Aedifica, en met Hugues Bultot, CEO van Univercells, en Vincent Vanderborght, CFO van Univercells.

Bron: Trends

Article

14.10.2021

Deliverect, Odoo en Abriso-Jiffy winnen de Private Equity Awards 2021

Op 13 oktober werden deze bedrijven door onze bank en de Belgian Venture Capital & Private Equity Association in de kijker gezet, omdat ze een opmerkelijk groeitraject aflegden dankzij private equity.

Dit jaar bekroonden we opnieuw een aantal snelgroeiende Belgische bedrijven tijdens de Private Equity Awards. Tijdens dit evenement zetten we de rol die durfkapitaalinvesteerders spelen in de groei van zowel startende, snelgroeiende als mature bedrijven in de verf. Raf Moons, Head of Private Equity bij BNP Paribas Fortis, vertegenwoordigde onze bank in de jury.

Drie categorieën

De jury had de moeilijke taak om telkens één winnaar te kiezen uit drie genomineerde bedrijven, en dat voor elk van de drie categorieën - Venture, Growth en Buy-out.

  • In de categorie ‘Venture company of the year’ gaat het om jonge ondernemingen die met de steun van een venture capital-investeerder een innovatief product of innovatieve dienst ontwikkelen en op de markt brengen.
  • In de categorie ‘Growth company of the year’ komen ondernemingen aan bod die hun activiteiten fors uitbreiden via organische groei of een acquisitiebeleid. Ze brengen een financiële partner aan boord, zonder dat die laatste controle beoogt.
  • In de categorie ‘Buy-out company of the year’ gaat het om de transmissie en de groei van ondernemingen die bewerkstelligd worden door het management en een private-equity-investeerder met een controleparticipatie.

Ijzersterke winnaars

  • Venture company of the year: Deliverect

    Dit snelgroeiende SaaS-bedrijf verbindt bezorgplatforms met voedselbedrijven over de hele wereld. Om bedrijven te helpen hun bezorg- en afhaalactiviteiten efficiënter te beheren, integreert Deliverect bestelplatforms voor eten in het kassasysteem, waardoor het opnieuw invoeren van bestellingen en de kostbare fouten die daarmee gepaard gaan tot het verleden behoren. Deliverect werd opgericht in 2018 en heeft zijn hoofdkantoor in Gent. Het stelt meer dan 200 mensen tewerk.

    Deliverect kwam als winnaar uit de bus omdat het bedrijf op korte termijn een enorme groei heeft gerealiseerd. Het bedrijf is in 38 landen aanwezig en heeft daardoor zeker de mogelijkheid om wereldspeler te worden binnen zijn sector. De oplossing voor bezorg- en afhaalactiviteiten die Deliverect heeft ontwikkeld, is cruciaal voor de restaurantsector en werd zeer actueel tijdens de pandemie.

    Andere genomineerden in deze categorie waren AgomAb Therapeutics en Imcyse.

  • Growth company of the year: Odoo

    Odoo is een suite van open source zakelijke apps die aan alle bedrijfsbehoeften voldoen: CRM, e-commerce, boekhouding, inventaris, verkooppunt, projectbeheer enz. Odoo heeft meer dan 7 miljoen gebruikers, gevestigd in meer dan 120 landen. Het bedrijf telt meer dan 1.700 medewerkers, werd opgericht in 2004 en heeft zijn hoofdkantoor in Grand-Rosière (Waals-Brabant).

    Voor de jury was de veerkracht die het bedrijf de afgelopen jaren toonde een van de doorslaggevende factoren om Odoo te selecteren als winnaar. Ook de kwaliteit van zijn producten, die naast zeer modern ook zeer gebruiksvriendelijk zijn, speelde mee in de beslissing. Tot slot heeft het stevig in België verankerde bedrijf een grote internationale reikwijdte door aanwezig te zijn in de hele wereld.

    In deze categorie werden ook UgenTec en Univercells genomineerd.

  • Buy-out company of the year: Abriso-Jiffy

    Abriso-Jiffy evolueerde van lokale ‘bubble & foam’-fabrikant tot toonaangevende Europese groep gespecialiseerd in duurzame beschermings- en isolatiematerialen voor de verpakkings- en bouwsector. De groep werd opgericht in 1985, heeft haar hoofdzetel in Anzegem en telt ongeveer 1.500 werknemers verspreid over 15 productievestigingen in 11 Europese landen.

    Dit bedrijf werd door de jury gekozen omwille van zijn afgelegde traject. Dan hebben we het allereerst over een geslaagde turnaround, gevolgd door de instap van Bencis Capital, de overname van Jiffy en uiteindelijk de zeer attractieve exit. Dit traject werd afgelegd door een breedgedragen team. Daarnaast zitten de ESG-criteria diep ingebed in het businessmodel van het bedrijf, wat Abriso-Jiffy een echte ambassadeur maakt voor de Private Equity Awards.

    Naast Abriso-Jiffy werden ook Corialis en Circet Benelux genomineerd.

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking en Member of the Executive Board van BNP Paribas Fortis:
“Als medeoprichter van de Private Equity Awards hebben we dit evenement al voor de vierde keer mee georganiseerd. Enerzijds om succesvolle Belgische groeibedrijven in de spotlight te zetten, anderzijds om te tonen hoe private equity ondernemingen vooruit kan helpen. Niet alleen innovatieve scale-ups maar ook bedrijven die via extra investeringen de transitie naar een duurzamer businessmodel willen maken, hebben een natuurlijke behoefte aan kapitaal. Dat soort investeringen rendeert vaak pas op langere termijn. Daarom vinden we het als bank belangrijk om bedrijven hierin bij te staan via ons aanbod aan private-equitykapitaal. Zo dragen we positief bij aan de Belgische economie en de maatschappij. We maken hier zelfs extra middelen voor vrij en willen onze private-equityportefeuille tegen 2025 verdubbelen tot 1 miljard euro.”

Lees het volledige Trends-dossier van 14 oktober:

Ontdek meer over private equity als financieringsoplossing voor groeiende bedrijven

Lees het volledige persbericht

Article

13.10.2021

Belgische game-industrie krijgt forse duw in de rug

BNP Paribas Fortis Private Equity richtte samen met Howest en Cronos onlangs ForsVC op, het eerste durfkapitaalfonds dat uitsluitend focust op de Belgische game-industrie.

De game-industrie is wereldwijd in volle groei. Heel wat Belgisch talent werkt mee aan de ontwikkeling van computer- en videospellen. De afgelopen jaren was er sprake van een ware explosie van creatieve videogamestartups in België. Maar toch vluchten heel wat hoogopgeleide creatievelingen te vaak naar het buitenland.

Van brain drain naar gain

Als durfkapitaalfonds voor de Belgische videogame-industrie, wil ForsVC die brain drain tegengaan. De komende jaren zal het 10 tot 15 miljoen euro investeren in gaming. Elk van de drie partijen brengt daarvoor zijn specifieke ervaring en expertise in. De Kortrijkse hogeschool Howest als gereputeerd opleidingsinstituut. De Cronos-groep als doorwinterde ondernemer en investeerder in technologische bedrijven, waaronder gamestudio’s. En de bank als financieel expert in Private Equity.

Sterker ecosysteem

Door kapitaal en expertise vanuit verschillende hoeken ter beschikking te stellen van beloftevolle gamebedrijven wordt het bestaande ecosysteem verrijkt en een pak aantrekkelijker. Belgische bedrijven kunnen zich professionaliseren, kwaliteitsvolle games ontwikkelen en competitieve lonen uitbetalen.

University fondsen

Mireille Kielemoes, managing director fund investments Private Equity bij BNP Paribas Fortis “ForsVC is wat wij een “university-linked” fonds noemen. Dat is een specifieke enveloppe binnen onze Private Equity portefeuille die o.a. investeert in spin-offs van universiteiten of innovatieve bedrijven waarvan de IP (intellectual property) een link heeft met universitaire of kennisinstellingen. Via deze fondsen ondersteunen we innovatie, creativiteit, jobcreatie en ondernemerschap in België in beloftevolle domeinen. Ook voor ForsVC werken we via een participatie in de gamebedrijven, maar daarnaast komen ook individuele games in aanmerking voor projectfinanciering via revenue-based lending.”

Lees het volledige persbericht

Ontdek hier meer over Private Equity

Persoverzicht d.d.14/10

Discover More

Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top